رسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن ۲ اسیر در غزه را ثابت کرد حمله ترکیبی حزب‌الله به مقر فرماندهی نظامی صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی وزیر کشور: عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد + فیلم پیام جدید گردان‌های قسام درباره کشته شدن ده‌ها اسیر صهیونیست کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان تصاویر ارتش یمن از لحظه شکار شدن جنگنده آمریکایی + فیلم پلیس آمریکا حدود ۱۰۰ نفر را روز شنبه در دانشگاه نورث ایسترن بازداشت کرد افشای جزئیات توافق شکست‌خورده میان روسیه و اوکراین احتمال اعزام نیرو‌های انگلیسی به غزه بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی شهادت و زخمی‌شدن شمار دیگری از ساکنان غزه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است| ضرورت تسهیل مسیر‌های حمل‌ونقل جاده‌ای برای سفر زائران تجمع دانشجویان و اساتید مشهد در محکومیت برخورد با دانشجویان و اساتید آمریکایی حامی فلسطین+ فیلم مشوق‌های سربازان ماهر اجرایی شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اژه‌ای: امروز یکی از مسائل مهم کشور و مردم، مقوله عفاف و حجاب است وزارت خارجه به اعمال تحریم برخی از کشور‌های غربی علیه نیرو‌های مسلح ایران واکنش نشان داد
سرخط خبرها

احمد مسعود: ایجاد نظام غیرمتمرکز راه حل معضل افغانستان است

  • کد خبر: ۱۳۷۵۶۸
  • ۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۶
احمد مسعود: ایجاد نظام غیرمتمرکز راه حل معضل افغانستان است
رهبر جبهه‌ مقاومت می‌گوید که افغانستان به مرکز آموزش و سربازگیری گروه‌های هراس‌افگن منطقه‌ای و جهانی تبدیل شده و ایجاد نظام غیرمتمرکز، راهِ حل مُعضل افغانستان است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ دهمین نشست امنیتی هرات روز گذشته در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان کار خود را آغاز کرد و امروز به پایان رسید. در این نشست، پژوهشگران و چهره‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و نظامی افغانستان، کشورهای منطقه و شماری از چهره‌های جهانی نیز اشتراک داشتند و اوضاع افغانستان را بررسی کردند.

احمد مسعود، رهبر جبهه‌ی مقاومت در سخنانی در روز پایانی نشست امنیتی هرات، برای برطرف شدن مشکل افغانستان، «نظام سیاسی غیر متمرکز، مشروع و منتخب» را پیشنهاد کرد.

او می‌گوید که با عملی شدن این کار، نگرانی کشورهای منطقه و جهان درباره‌ی گروه‌های هراس‌افگن و کشت و قاچاق مواد مخدر برطرف خواهد شد.

احمد مسعود، رهبر جبهه‌ی مقاومت اظهارداشت: «ما حل مُعضل و نگرانی‌های مطرح شده‌ی منطقه و جامعه‌ی جهانی برای حمایت از مردم افغانستان را در ایجاد نظام غیر متمرکز، مشروع و منتخب می‌دانیم. (نظام غیرمتمرکز) همکاری واقعی و استراتژیک برای منطقه و جهان را به همراه خواهد داشت و این (نوع نظام سیاسی) نگرانی‌های جامعه‌ی جهانی درباره‌ی هراس‌افگنی و کشت و قاچاق مواد مخدر را برطرف می‌کند.»

او در ادامه با انتقاد از عمل‌کرد طالبان در قبال زنان در کشور گفت: «برای برطرف شدن این مشکل، نیازمند تلاش‌های مشترک هستیم. افغانستان امروز به مرکز آموزش و سربازگیری برای گروه‌های هراس‌افگن منطقوی و جهانی مبدل شده‌است و نیز به زندان کلانی برای مردم مظلوم افغانستان تبدیل شده و این مستقیمن در نتیجه‌ی اعمال طالبان بوده‌است.»

منبع: تلویزیون آمو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->